Yang mana m'jadi pilihan....???

   Hari boring sedunia......

so arini rajin2 kan diri bkk blog2 org..tiba2 t'bc senarai universiti yg terbaik....event UUM no 11..so ak 

b'bgga drpd 65 kolej n universiti 2....huhhuhu

pilihan universiti n kolej anda untuk smbung stdy????



1.       Universiti Sains Malaysia
2.       Universiti Teknologi Malaysia
3.       Universiti Kebangsaan Malaysia
4.       Universiti Putra Malaysia
5.       University of Malaya
6.       Universiti Malaysia Perlis
7.       Multimedia University
8.       Universiti Teknologi Mara
9.       Universiti Malaysia Pahang
10.   International Islamic University of Malaysia
11.   Universiti Utara Malaysia
12.   Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
13.   Universiti Tenaga Nasional
14.   Universiti Malaysia Sabah
15.   Open University Malaysia
16.   University of Nottingham Malaysia
17.   Universiti Teknologi Petronas
18.   Universiti Sains Islam Malaysia
19.   Universiti Pendidikan Sultan Idris
20.   Taylor’s University College
21.   Universiti Teknikal Malaysia Melaka
22.   Universiti Tunku Abdul Rahman
23.   Universiti Malaysia Terengganu
24.   Universiti Malaysia Sarawak
25.   Universiti Tun Abdul Razak
26.   Monash University Malaysia
27.   Universiti Industri Selangor
28.   Wawasan Open University
29.   UCSI University
30.   Curtin University of Technology Sarawak Campus
31.   Asia Pacific Institute of Information Technology
32.   International Medical University
33.   Help University College
34.   Tunku Abdul Rahman College
35.   Al Madinah International University
36.   Universiti Kuala Lumpur
37.   National Defence University of Malaysia
38.   Segi College
39.   Universiti Sultan Zainal Abidin
40.   Universiti Malaysia Kelantan
41.   Limkokwing University of Creative Technology
42.   KDU College
43.   Selangor International Islamic University College
44.   Sunway University College
45.   Malaysia Theological Seminary
46.   Malaysia University of Science & Technology
47.   Olympia College Malaysia
48.   Swinburne University of Technology Sarawak Campus
49.   Malaysian Institute of Management
50.   University of Malaya Medical Center & Faculty of Medicine
51.   INSANIAH University College
52.   Taman Pertanian University
53.   Kuala Lumpur Infrastructure University College
54.   International Centre for Education in Islamic Finance
55.   Majlis Peperiksaan Malaysia
56.   Cyberjaya University College of Medical Sciences
57.   Disted-Stamford College
58.   Berjaya University College of Hospitality
59.   Asia e University
60.   KBU International College
61.   New INTI College
62.   TATI University College
63.   Nilai International College
64.   Asia Pacific University College of Technology & Innovation
65.   AIMST University



sekadar untuk dikongsikan......tq:-)

like sangat-sangat

hargailah....



Love 1. Dia bersungguh-sunguh melakukan sesuatu demi kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.

Love  2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.

Love  3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia ama...t menyayangi kekasihnya.    

Love  4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap. 

Love  5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.  

Love  6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya 
kerana dia sentiasa berasa curiga.

Love  7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya. 

Love  8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.  

Love  9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.  

Love  10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja. 

Love  11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya. 

Love  12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama. 

Love  13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.  

Love  14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri. 

Love  15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya. 

Love  16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya. 

Love  17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar. (agak-agak kalau kena tunggu 5 jam nek hangin ke tak? ) 

Love  18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain. 

Love  19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

  Love  20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya. 

Love  21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri. (Aku tak sanggup gadai nyawa aku )

Love  22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.  

Love  23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan.   

HARGAILAH  LELAKI YANG MENCINTAI DIRIMU YANG BERGELAR WANITA!!!


like sangat-sangat


 
baca lah artikel ni... menitik air mata time aku bace nih.. huhuhu   --------AYAH--------♥ 

--------AYAH--------Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp 

tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menel...efon kita? Semasa kecil, ibu lah yg lebih

sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw seba...ik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah 

slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ? Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah 

diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.?? Ketika kita remaja, kita meminta izin 
untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita?

Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga. Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan

peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang 

tamu dgn rasa sangat risau.. Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..

Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau 
memenuhinya.. Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah 

akan tersenyum dngan bangga.. Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita

dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya.. Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas

plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke 

belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku 

telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya".. Setelah itu ayah 

hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut 
 
yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita.. (sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita) 

Ɩ♥ѵӗ U ayah ({})♥


like sangat-sangat

sedih+serabut+penat+pening

bila smua ni nk berakhir????

keme dah penat tahap kronik dh ni......

help me.....help me....:-(

bila mau study tuk final ni????

situasi semakin parah.....




ak mmg btl2x kene arrange mse dgn btl...

supaya pointer tuk sem ni x trun n akan naik...

awal bln 5 dh strt final exam tp assgnmnt + aktiviti x abis lg...
 
sem ni mmg btl2x mencabar tuk ak sebagai s'org student...
ak nk grade dgn cemerlang

nk dptkan degree yg btl2x berkualiti dlm hidup ak....

ak x nk m'ngecewakan harapan mak n abah ak....

ak nk balas balik smua pengorbanan yg diorg telah lakukan


                                                                annie mohamad


like sangat-sangat

nobody2x but u.....

video


You know I still love you baby
And it will never change
(Saranghae)

I want nobody nobody but you
I want nobody nobody but you
How can I be with another
I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody

Why are you trying to
To make me leave ya
I know what you’re thinking
Baby why aren’t you listening
How can I just
Just love someone else and
Forget you completely
When I know you still love me

Telling me you’re not good enough
My life with you is just too tough
You know it’s not right so
Just stop and come back boy
How can this be
When we were meant to be


I want nobody nobody but you
I want nobody nobody but you
How can I be with another
I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody

I want nobody nobody but you
I want nobody nobody but you
How can I be with another
I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody

Why can’t we just
Just be like this
Cause it’s you that I need
And nothing else until the end
Who else can ever make me feel
The way I feel when I’m with you
No one will ever do

Telling me you’re not good enough
My life with you is just too tough
You know me enough so
You know what I need boy
Right next to you is where I need to be

I want nobody nobody but you
I want nobody nobody but you
How can I be with another
I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody

I want nobody nobody but you
I want nobody nobody but you
How can I be with another
I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody

I don’t want no body, body
I don’t want no body, body

Honey you know it’s you that I want
It’s you that I need
Why can’t you see

I want nobody nobody but you
I want nobody nobody but you
How can I be with another
I don’t want any other
I want nobody nobody nobody nobody

Back to the days
When we were so young and wild and free
Nothing else matters other than you and me
So tell me why can’t it be
Please let me live my life my way
Why do you push me away
I don’t want nobody nobody nobody nobody but you


 

                                        layan sat lagu Nobody  sekali dgn tarian..

mmg btl2x mantap la....huhuh..ak pon x leh nari mcm diorg wat ni...mmg te'baik wok.....hahahah

hope enjoy!!!
              


like sangat-sangat

study time!!!!

 Sesi pembelajaran bersambung lagi!!!!
 

moh cni..mak2x,ayah2x,abang2x..akak2x n adik2x..sesi pembelajaran b'mula kembali huhuhuh
enjoy ya.....
yang penting 
FOKUS...FOKUS N FOKUS........

raban teben =tak tentu arah
(ape kene raban teben budak ni??)

angat pijo = panas
(mak oii.. angat pijo rase badan..)

hakap = tamak
(gile hakap budak nie makan..sampai 4 ketui ayam dalam pinggan..)

ngelewor = terumbang ambing kekiri kekanan..
(ate ape kene bawak moto mengelewor ni??)

kebulor = lapar
(makk... adik tak larat nak puase.. dah kebulo bebeno dah ni...)

bolen = telanjang bulat
(ate abang ace pakaikan seluor anak tu jap.. apekehai keluor romah bolen aje..)

nyelap sador = seorang yang seperti dirasuk@ diluar kawalan
(tgk tu, pantang sebut hal kawen.. nyelap sador die..)

mengelenyor = gatal/ menengada/ gedik
(yang nie lagi sorang... jumpe muke hensem siket mule le mengelenyor.)

biot = degil
(kome jangan biot beno pun kenape.. kang apak rotan kang..)

perok = jakun/ tak pernah tgk benda
(ate... tak usah le perok bebenor.. esok kite pun beli rope itu)

muncah = banyak duit atau berharta
(auuww.. moncah le mike.. anak2 sume kroje gomen..)

toben = tua bangka
(tok tu dah toben... renti kan le kluor.. dudok romah je..)

merambu = joli sana sini


KEMIN = kemas

NYEGHOGIN = tersenyum sorang diri

REBEN TEYBEN = seluin jer – selekeh

TAK AJAP = TAK layan/ tak jadi hal

MENTEKEDAGHOH = makan

menterchiker = makan

MEROLOH = Tidor.
(adi tgh meroloh...)

GHODI/KODI = repair/belek
(haaa.. yai gitu.. ghodi-ghodi kerete abah tu.. kang kena penampor ngan dia..)

YA’NGAT = minuman panas (tea, kopi, melo, neskepe dll)


CIK CIBOR = pepatung
(cik cibor boleh makan ke???)

KALA LIPIT = kala jengkin (scorpions)
(tangan aku bengkak kene kala lipit)

CENCOGHOT = tikuih ketughi

JELEBOR = labi²
(nak tgk jelebor datang le bote..)

LABUN = cakap

SEMUT GATEY = semut api
(uwwaaa... adik kene gigit semut gatey)

MENGKIOK = besar sikit dari anai2 selalunya menjadi kalkatu..

BEDAGHOH = berdarah

CENANGOR = serangga yg berbau busuk selalu dijumpai berhampiran dgn lampu
(oiii bebudak cinangor.. gie balik..)

MENTONG = makan sampai due kali atau tambah 2 kali

PAKA@ PAKEI = pakai atau guna
(elehh... henset nokia n95 teman dah lame pakei..)

LECAH = Lumpur
(ya Allah budak nie, yang kamu main lecah kenape?? kan dah koto baju kamu..)

NGETIT /ngokak = gigit ketip

CONONGGENG = bontot ayam

ENCONOT = atau tongken ayam

LIBANG LIBU = perasaan resah gelisah....

MEGHEDANG-GHEDANG = (meredang-redang) maksud dia membuta-tuli

SENTEN = menarik kaki seluar ke atas.....ataupun singkat dlm bahasa pekan nya

SIUT = cucuh / menyalakan

NYARIGH = mujor
(nyarigh lagik aku tak eksiden tadik.. kalo tak beterabor gigi..)

BENGKIN = garang
(ate abahnye pon.. ngan anak pun nak bengkin)

GETAK =jatuh / luruh

GEGHOTOK/GEROTOK = jambatan

MENTELUN = seluar panjang (pantaloon)

KAYU ROL = kayu pembaris

PORES = pekerja jabatan hutan tu, forest

PUIH OPES = pejabat pos

GOMEN = kerajaan

MENTOKA = Kereta

SELAIT = lampu suluh / torch light

SEPEROH = alas / lapik meja

JEGHOLONG = tempat buang sampah kat tepi hutan

PIOR = tulin asli

ACEKEME = macamana kalau

PENGGE = lontar, baling

HAMBAT = kejar

GHULU GHELO = hulu hilir

NGELAT = menipu

SELE’WIN = kira buat asal siap, comot

HINCIT = Ketepi, ngeysot

GETIK = nyampoh (menyampah)

GANJEI = terkena / naya / terkejut

REBER = sesak, beriya, gedik, poyo..

SA-NGEIYR atau SANGEI = tudung saji

SI-YAR* (sengorkan bunyi..yar.. tu..) = mangguk tingkat

MENYENGKET - mengintai, mengendap

GILA SEPEREGHE = separuh gile

BEBEY = degil tahap batu gajah

NIN = jernih...

GENYII = geli geleman

MENYELEBIUR= terjuih bibir

NYADIN = buat derk aje

MELENGKO = membelit (ater komer lekas nengok ulor beso melengko ataih pago rumoh pak bako.)

MENEBEN MUKE = melangok kat kedai kopi

TAK SIOR = tak ingin

BERDANO = kotor sangat

NYENDIN = tumpang sekaki

SEMBAI = pasir halus yang basah/pasir sungai (cher miker pegi kaup sembai kat sungei tu, elok bebeno mbuat
bancuh simen)

LIMBAH = air kotor/Lumpur

MENGEROGHNYOT = berdenyut-denyut

MEMBANGAO BAU = busuk baunya

BERDA'AH = bohong/menipu/kelentong

TERPEROGHONGO = berlubang besar

PETIA = memang sudah direnung/ memang yakin

NYIOR KUTEY = kelapa yang dah kering kat atas pokok kelapa

BERONGGOK = berkumpul

TAWO LEYSYUR = masakan terlalu tawar

JENUH = lama sangat..

BONYEH = berlendir/berlendior

MELANTUNG KOHONG = busuk sesangat

Tumpo =Tak bergerak,mati,habis nyawa.

Moh = Jom

Ngerengken = Kurus kering tak ada isi langsung

Sompeh = Serpih,picisan,ada cacat sikit.

SAMO = Merah Jambu

SOH = Sunyi sepi/ senyap

PAN/NYANG =Panggilan utk moyang

BESIT = Memukul dgn sesuatu spt rotan dan sbg

NGELATOK = Berdebar2 akibat terkejut

motokar = kereta

mutu = motorsikal

tak mandang = takde

gebor = selimut

limaih = tepung pelita

gostan = undur belakang

beransor = mintak diri
to be continue........

like sangat-sangat

Sehari Bersama Perpustakaan Sultanah Bahiyah

TIBA-TIBA RAJIN PULAK???



apa ni???ni la library UUM- Perpustakaan Sultanah Bahiyah


mesti korg tiba2 pelik kan??nape tiba2 ltak gmbr library ni??? hahahahha 

 ni smua kes sbb nk siapkan assgnmnt la ni...

ske sgt buat last minit...

bila nk tarikh nk submit dah dkat smua cuak nk nk siapkan huhuh

so ak,linda.anis.soffi.zurie 

telah merajinkan diri untuk cari :

TORT LAW



BYKKAN??


law of tort
 
anis n zurie
ak n linda


khusyuk baca

sempat g posing



mcm nyanyi nasyid la plak


bw buku untuk di fotostat


sbnrnya kteorg dh pening nk amik yang mana 1...

lctrr ckp nk 3 reference tp rasanya mcm byk je

 tp xpe 2 m'nunjukkn yg kteorg ni g library hahahhaa

susah betl la nk cari tajuk "Remoteness Of Damage"

so kteorg decide :

nk fotostat bahan2 yang di perlukan


mesin fotostat


touch skirn

so moral of the stories

jangan ske wat assgnmnt last minit

rajin-rajinkan diri g library cari maklumat....

SELAMAT BERAMAL!!!

like sangat-sangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011-2012@ ANNIE MOHAMAD